Какво представлява тауринът и как се приема

Тауринът е естествено срещаща се аминокиселина, намираща се в тъканите и органите на много живи същества. За разлика от други аминокиселини, той не е част от протеините. Една от ключовите му функции, която стана известна наскоро, е да предпазва тъканите на тялото от стрес и увреждане. В допълнение, той участва в синтеза на жлъчката и служи като невротрансмитер, т.е. предава сигнали в нервната система.

Таурин

Ползи от приема на таурин

Тази аминокиселина има множество ползи от организма, споделят от онлайн магазин Now Foods. Ето и неговите основни функции в човешкото тяло:

  • За мускулите – недостигът му води до нарушена функция на всички мускули, включително сърцето. Проучванията при животни показват, че аминокиселината може да бъде полезна при лечението на редица заболявания на мускулната тъкан;
  • При сърдечно-съдови заболявания – много обещаващо лекарство за лечение на сърдечни-съдови заболявания. Ползите му са доказани дори за намаляване на риска от рак. Също така той регулира нивото на натрий, калий и калций, които са изключително важни за работата на сърцето. Нормализира нивата на налягането, както и на кръвната захар;
  • При диабет – редица експерименти показват, че е полезен при лечението на диабет. Смята се, че той е отговорен за чувствителността на организма към инсулин. Също така има научни доказателства за неговата ефективност при профилактиката на заболяването за хора с висока захар, както и при лечението на усложнения като ретинопатия, нефропатия, невропатия, атеросклероза и кардиомиопатия;
  • При очни заболявания – наличието на таурин предотвратява свързаната с възрастта дегенерация на ретината;
  • Заболявания на нервната система – проучванията показват, че тауринът може да се използва при лечение на много заболявания на ЦНС – инсулт, невродегенерация и синдром на Мартин-Бел.

 

Можете да приемате аминокиселината като капки или таблетки. Обърнете внимание на точния им състав и формула. 

Какви храни съдържат таурин

Освен чрез хранителни добавки може да си добавяте от така важната за организма аминокиселина чрез прием на различни храни. С най-високо съдържание от него са месото и рибата, морските дарове, млечните продукти и яйцата. Ще го откриете още в цвекло, ядки, боб. Добре е да знаете, че в растителните храни неговото съдържание е много по-малко.