Мотивацията на екипа не зависи единствено от финансовото възнаграждение

Много мениджъри погрешно мислят, че парите са основното средство, с което може да се мотивират служителите. Проучване, направено от няколко различни компании показва, че служителите поставят парите на по-задни позиции. Ако те не са най-добрият начин да мотивирате служителите си, кой е тогава?
Трите най-важни въпроса според служителите са уважение, чувство за реализация и признание. Парите са важни, но не са от такова значение, както тези три елемента. Имайки предвид това, нека проучим седем начина да запазите мотивацията на вашия екип.
ДРЪЖТЕ ГИ В ТЕЧЕНИЕ
Повечето служители искат да са наясно с развитието и прогреса на своята компания. Освен това те често имат добри идеи, които могат да бъдат полезни за компанията. А вие по-бързо и лесно осъществявате промени.
ОБЩУВАЙТЕ
Много малко компании могат да бъдат обвинени, че прекаляват с общуването. А служителите държат да бъдат осведомени за развитието на бизнеса, както и за тяхното лично представяне. Можете да използвате имейл, телефон или да провеждате лични срещи, за да държите екипа в течение. Редовно разговаряйте с хората от екипа, обядвайте или пийте кафе заедно. Запознайте ги с какви проблеми се сблъсква фирмата, те може да имат полезни предложения. Важно е също да ги запознавате с резултатите от тяхното представяне. Ако има нещо конкретно, което ви притеснява, кажете им го и им дайте възможност да коригират държанието си.
ХВАЛЕТЕ ИНДИВИДУАЛНОТО И ГРУПОВОТО ПРЕДСТАВЯНЕ
Когато видите, че служителите се справят добре с поставените им задачи, дайте им да разберат че сте доволни от представянето им. Можете да давате подкрепата си, давайте награди, изпращайте писма до всички членове на компанията, за да подчертаете специфични постижения. Изпращайте благодарствени картички, поздравления за рождени дни и годишнини, както и поздравителни писма. Обаждайте се лично и изпращайте имейли.
За да признаете усилията на екипа, поставете плана за изпълнението на специално табло или направете импровизирана среща, отидете на обяд или поръчайте пица, поставете снимки на екипа в Интранет и в офиса ви или им дайте грамоти, свидетелства и т. н.
Колкото по-често използвате тези методи в мотивационната си стратегия, толкова по-стимулиран ще бъде вашия екип. Необходимо е да го правите ежедневно.
ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ЦЕЛИ
Хората се опитват да постигнат това, което се очаква от тях. Ако има определени цели, екипът ви ще се стреми да ги постигне, но в случай че са наистина осъществими. Удивително е колко много са способни да постигнат хората, ако им се даде възможност за изява. Обсъждайте тези цели и дръжте екипа в течение на развитието на компанията.
ОСИГУРЕТЕ ИМ УСЛОВИЯ ЗА РАБОТА
Нито един екип няма да бъде мотивиран, ако няма необходимите средства за работа. Това включва оборудване, Интернет, рекламни материали, подготовка и т. н. Дребните неща дразнят хората. Как си представяте например да работите в ресторант, в който собственикът отказва да купи подноси тъй като ги приема за ненужен разход?
НЕ ПРЕНЕБРЕГВАЙТЕ СЛАБОТО ПРЕДСТАВЯНЕ
Вашият екип очаква да държите под контрол хората, които не се справят добре или не съдействат достатъчно на екипа. Много мениджъри обаче не обръщат внимание на лошото представяне, за да избегнат потенциален конфликт. Вместо това се надяват ситуацията да се разреши от само себе си. Но това не се случва, а напротив – това повлиява на доходите, предизвиква по-голямо текучество на персонал и допринася за нисък морал на работното място. Ето най-добрите методи за овладяване на подобни ситуации:
Започнете със ситуацията: ”Когато получим пратка, а ти чакаш друг да я приеме …”
Изразете резултата: ”… причинява проблеми, защото всеки очаква ти да се заловиш с това”
Опишете желаната промяна: ”В бъдеще очаквам да си съдействате с останалите от екипа, за да осигурите бързото приемане на стоката. Това означава да оставиш това, с което си се занимавал и да приемете доставката”. Кажете какви ще бъдат последствията: ”Ако не оказваш съдействие, ще бъда принуден да взема мерки”
ДАВАЙТЕ ПРИМЕР
Ако искате всички да се отнасят с уважение един към друг, вие трябва да дадете тон. Ако искате да мотивирате персонала, важно е вие да се държите по този начин. Като собственик, мениджър или ръководител на екип, хората очакват вие да им дадете насока и указания.