Упражнения за хемороиди

Физическата активност има тонизиращо действие и е насочена към подобряване на човешкото здраве. Той също така представлява превантивна и терапевтична мярка срещу хемороиди, разбира се, ако няма специални противопоказания за физическа активност.

Значението на гимнастиката за хемороиди

Важна роля играе превенцията на хемороиди, включително гимнастика при хемороиди Спортните упражнения изпълняват различни задачи:

  • помагат за укрепване на мускулите;
  • подобряване на кръвообращението;
  • допринасят за нормализиране на чревната дейност.

Гимнастиката е неразделна част от медицинските и превантивни процедури за пациенти с хемороиди и хора в риск от развитието им, при липса на специални противопоказания.

Въпреки благоприятния ефект, упражненията при хемороиди трябва да се използват с повишено внимание: някои упражнения могат да изострят симптомите и да влошат състоянието. Не забравяйте да се посъветвате с вашия лекар.

В началото обикновено се изключват силовите натоварвания, движенията, които повишават вътреабдоминалното налягане и провокират прекомерно натоварване. При хемороиди трябва да се изключат следните физически активности:

  • клекове с висока амплитуда;
  • остри и силни махове с крака;
  • тренировка с тежести с вдигане на тежести;
  • вдигане на тежести;
  • упражнения, които причиняват голямо натоварване на долната преса.

Редица раздвижвания са класифицирани като условно разрешени. Те могат да се извършват от пациента само ако се спазват всички предпазни мерки по време на етапа на ремисия и при липса на забрана от лекар. Сред тях са:

  • конна езда;
  • гребане;
  • колоездене.

Правилната гимнастика с хемороиди е набор от упражнения, които укрепват кръвоносните съдове, тонизират и подобряват дейността на сърцето, както и „разпръскват“ кръвта:

  • класически ски;
  • лек джогинг;
  • плуване;
  • ходене и всяка друга гимнастика, която не дава силно натоварване и не претоварва пресата, тазовата област.

Преди да пристъпите към гимнастически упражнения, е необходимо да запомните 5 правила за изпълнение:

  • Забранено продължително задържане на дъх, в противен случай можете да провокирате повишаване на налягането в коремната област.
  • Всяка тренировка се изпълнява бавно, плавно, без резки движения.
  • Първоначалното натоварване трябва да бъде минимално, интензитетът постепенно се увеличава по време на тренировка.
  • Упражненията, които причиняват болка в ректума, трябва да бъдат изключени.
  • Правенето на гимнастика се препоръчва след изхождане.

Основни упражнения за хемороиди

Няма изисквания за физическата подготовка на пациента. Гимнастиката предполагат минимално натоварване и влияят върху еластичността на тъканите, а не върху силата на мускулите. Редовните гимнастики (в комбинация с диета) могат да предотвратят развитието на хронични хемороиди.

За да направите гимнастиката при хемороиди по-ефективна, е по-добре да я изпълнявате ежедневно, поне 10-15 минути на ден. Като част от часовете се препоръчват следните упражнения:

  • Компресията и разширяването на мускулите в перинеума и ануса последователно. За да се ангажирате и усетите необходимите мускули, представете си, че се опитвате да се съпротивите на движението на червата. Можете да напрягате и отпускате мускулите по различни начини: редувайте кратки контракции с почивка, задръжте и отпуснете за дълго време. Тази ефективна тренировка за хемороиди има значително предимство. За прилагането му не са необходими специални условия и следователно е допустимо да го правите дори докато стоите в магазин или на улицата, както и да седите на дивана. През деня правете упражнението 2 или 3 пъти, като правите поне 10 стискания.
  • Тазовия лифт. За да изпълните задачата, заемете легнало положение, свийте краката си и ги опрете на пода. Вдишвайки, повдигнете таза високо, плътно притискайки седалищните мускули. Издишайте, заемете изходна позиция, отпуснете дупето. За да направите тренировката възможно най-ефективно, направете около 10-15 повторения.
  • Упражнение „ножици“. Без да променяте изходна позиция, изправете краката си и ги повдигнете на височина 20-30 сантиметра. Внимателно направете 10-15 удара, кръстосвайки крака. Това упражнение за хемороиди изисква известна предпазливост – не напрягайте прекалено долната преса и избягвайте дори минимална болка.
  • Упражнение „мотор“. Оставайки в същото положение, имитирайте колоездене. Завъртете краката си за 1 минута.
  • Огъване и изпъкване на гърба. Станете на колене и сложете ръцете си на пода и спуснете главата си. Вдишвайки, леко я повдигнете нагоре, бавно се огъвайте. Издишайте, спуснете главата надолу, притискайки брадичката към гърдите и заемете дъговидно положение. При изпъкване на гърба мускули на седалището трябва да са стегнати, а аналният отвор да се издърпва навътре. Правете гимнастиката 2-3 пъти на ден, като правите 10 повторения.
  • Упражнение „Бреза“. Легнете на гърба си, отпуснете лактите и се опитайте да повдигнете задните си части, изпънете краката нагоре. Целта е да поддържате позиция за 20-30 секунди, като поддържате таза с ръце, но не допускате поява на болка.